Od davnina postoji izreka da su oči ogledalo duše. Eckhard Hess, bivši voditelj odsjeka za psihologiju...
Od davnina postoji izreka da su oči ogledalo duše. Eckhard Hess, bivši voditelj odsjeka za psihologiju na Sveučilištu u Chicagu i pionir studiranja pupilometrije, je otkrio da su zjenice poprimaju izgled ovisno o općem stanju pojedine osobe. One se povećavaju kada postoji nešto što djeluje stimulativno na ljude.
Hess je ustanovio da se zjenice heteroseksualnih muškaraca i žena šire kad im se pokažu fotografije golih pripadnika suprotnog spola i sužavaju kad su u pitanju fotografije istog spola. Isti rezultati su postignuti i prilikom gledanja prijatnih i neprijatnih sadržaja. Hess je također pronašao da se širenje zjenica pojavljuje prilikom rješavanja problema, dosežući maksimalni opseg u trenucima kad osoba dolazi do konačnog rješenja.
U svijetu reklama poznato je da modeli na fotografijama djeluju puno atraktivnije kad imaju šire zjenice. To dolazi do izražaja pri prodaji svih proizvoda koji pri reklamiranju koriste krupni plan ženskog lica, poput kozmetike, preparata za njegu kose i odjeće. Poznati je slučaj kompanije Revlon kojoj je kataloška prodaja porasla za 45 posto kad su odlučili intervenirati i kasnijom korekcijom povećati zjenice na fotografijama svojih modela.
Prilikom upoznavanja žena i muškaraca širina zjenica odlučna je pri stvaranju bliskih veza. Što šire zjenice, to veća šansa za zaljubljivanje. Zato nije čudno što su romantični trenuci uvijek češći unutar prostora koji imaju zamračeno svjetlo jer parovi dobivaju osjećaj da im je međusobno stalo jednom do drugoga. Kada se ljubavnici međusobno gledaju u oči, oni nesvjesno gledaju koliko su njihove zjenice proširene, s time da proširenje zjenica jedne osobe potiče proširenost one druge.
Istraživanja su pokazala da su se prilikom prikazivanja porno filmova muškarcima zjenice proširile tri puta. Za razliku od njih, kod žena su se zjenice najviše proširile kad su im prikazivane scene majki s njihovim bebama. Eto, da se vidi što je kome na prvom mjestu. Djeca i bebe imaju prirodno šire zjenice nego odrasli. To je jedan od razloga što najprodavanije dječje igračke u pravilu imaju jako povećane zjenice.
Komentari