Uvijek se pitamo kako najbolje odgojiti dijete i da li su naše metode dobre.
Pravila ponašanja
- Upišite dijete u vrtić. Ondje će naučiti da ne postoje samo roditelji.
- Uvijek odvojite dovoljno vremena za vaš partnerski odnos. Djetetu je važno osjetiti da među roditeljima vladaju sklad i ljubav.
- Ponašajte se kao roditelji, a ne kao prijatelji. Uvijek morate biti oslonac i vodič svojem djetetu.
- Postavite pravila ponašanja kojih se dijete mora pridržavati i ne odustajte od njih. Moraju biti jednostavna i jasna.
Najčešćih pogrešaka
- Postavljate kruta i preteška pravila. Disciplina se ne postiže stegom i vikanjem, nego strpljenjem.
- Privilegirate nekoga od djece. Roditelji ste sve svoje djece i tako se morate ponašati. Samo će tako djeca imati povjerenja u vas i znati da vam se mogu obratiti za pomoć.
- Dopuštate da vas vide obeshrabrene ili deprimirane. I u trenucima najdubljih osobnih kriza trebate pronaći snage da djeca i dalje vjeruju da ste im oslonac u životu.
- Skloni ste stvarati mitove. Starija djeca ne smiju se mlađoj činiti genijima, a mlađa ne smiju biti povlaštena zato što su "slatka i mala".
- Skrivate financijske probleme. Djeca, dakako, ne
- trebaju sve znati, ali moraju biti upućena u obiteljske mogućnosti i prihvatiti njihova ograničenja. U stanju su shvatiti da nešto ne mogu imati zato što nema dovoljno novca.
Koraci do pomirenja
- Mlađem djetetu dajte neki predmet starijeg djeteta do kojeg mu je uvijek bilo stalo. Primjerice, teniski reket može u očima mališana biti pozitivan simbol, znak da se i njega smatra odraslim.
- Od starijeg djeteta tražite da se ponaša odgovornije. U njemu potaknite osjećaj da se pouzdajete u njega. Uživat će u osjećaju važnosti, osjećat će se sigurnije i samopouzdanije.
- Kad porastu, pravedno podijelite kućna zaduženja, ovisno o dobi svakog djeteta.
- Tjedni džeparac dijelite kad su oboje prisutni, ali tako da mlađe dijete shvati i prihvati da su potrebe starijega ponekad veće. Tako će oboje djece shvatiti da postoje stupnjevi u razvoju kroz koje svatko mora proći.
Komentari