Uspjeli ste se uvjeriti kako u životu nije presudno dobro izgledati, da pri procjeni ljudi treba uzeti u obzir...
Uspjeli ste se uvjeriti kako u životu nije presudno dobro izgledati, da pri procjeni ljudi treba uzeti u obzir i neke više vrijednosti? Ovo će vas šokirati. Lijepi ljudi ne samo da su ugodni za oko, nego su, kako stvari stoje, također bogatiji, uspješniji i društveniji od ostalih.
Znanstvenici koji su istraživali povezanost poslovnog uspjeha i ljepote ustanovili su kako izgledom atraktivni zaposlenici zarađuju prosječno 12 posto više nego ostali obični smrtnici. Glavni razlog za to je što se ljepotani na poslu doživljavaju kao ljubazniji i spremniji za suradnju s drugima.
U studiji napravljenoj na Sveučilištu California, testirane su tri grupe i tom prilikom je ustanovljena opća percepcija fizičke privlačnosti svakog ispitanika. Rezultati su nedvosmisleno pokazali kako atraktivni ljudi zarađuju više od onih prosječne ljepote, dok ovi prosječni s druge strane zarađuju više od onih neprivlačnih.
Prilikom istraživanja znanstvenici su se trudili da ono uključi pripadnike različitih društvenih grupa i isto tako različitih zanimanja. Kasnijom analizom i razgovorima ustanovljeno je kako lijepi ljudi puno lakše ostvaruju kontakt s okolinom. Ovo istraživanje je uklonilo i predrasudu o sebičnosti fizički atraktivnih osoba. Ispalo je upravo suprotno. Na listi sebičnosti lijepi ljudi su zauzeli zadnja mjesta, dok su na samom vrhu zasjeli oni prosječno lijepi.
Već prije nekoliko godina do istih je uvida u svojoj knjizi došla Catherine Kaputa, stručnjakinja za strategije postizanja željenog poslovnog statusa. Ona je tom prilikom poslovno okružje usporedila s natjecanjima u ljepoti. U knjizi Kaputa iznosi plan za poboljšavanje izgleda i postizanja uspjeha. Plan se sastoji od pet točaka:
1. Prikladno se upakirajte: odjeća vam neće pomoći da bolje obavljate svoje zadatke, no pomoći će kod toga kako drugi percipiraju ono što radite.
2. Naglasite svoje fizičke kvalitete: budite sigurni u sebe i izgradite snažan imidž.
3. Imajte svoj zaštitni znak: razmislite o Tarikovim naočalama ili Ćirinom bijelom šalu. Iskoračite iz gomile .
4. Usredotočite se na «mekanu moć»: koristite svoje vrijednosti, stil i gledišta kako bi privukli druge. Budite uvijek uspravni i ne spuštajte glavu.
5. Izvještite se u govoru: sposobnost plasiranje sebe i svojih ideja je ključna stvar.
Komentari